<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: SYslerier og nørkletøj

søndag den 13. februar 2011

SYslerier og nørkletøj











Her er min uge i billeder... Jeg har ligget underdrejet med feber det meste af den, men jeg har dog fået lidt fra hånden imellem tågerne. Idag er jeg på benene, og nyder min familie, som jeg har savnet. - Jeg vælger at tro, at de også har savnet mig:)

Den orange cardigan er en klar favorit. Modellen er lige i min smag - lidt vintage - og meget anvendelig. Den kan varieres i det uendelige; denne model har jeg strikket lommer i.
Opskriften finder du i "Vintage Knits for Modern Babies", og den er let at gange op i størrelse.

Buksedragten er under udvikling. Den er en splejsning af et buksemønster og en tunika, og jeg mangler endnu at greje hals og lukning af slids i nakken. Måske knækker jeg koden i aften:)
PS. Ikke et ord om, at den ligner lidt en klovnedragt.

Tunika med raglan og elastik i hals og ærmer. Stoffet er fra Panduros nye Tilda kollektion, og sååå fint (og upraktisk).

Vesten fra bogen "Blød begyndelse" er også en favorit. Nem at strikke og egner sig lige godt i bomuld som uld. Jeg har strikket flere i cashmere. Der skal ikke meget til, og det er en FRYD at strikke i.

God søndag:)

6 kommentarer:

Klokken 13. februar 2011 kl. 15.11 , Blogger Anne sagde ...

Sikke en masse fine ting du viser frem. Alle sammen super lækre :) Flot at du har fået lavet noget mellem febervildelserne ;)

 
Klokken 13. februar 2011 kl. 15.36 , Blogger Retro-Couture sagde ...

hvor er det nogle fine ting. Jeg fatter slet slet ikke, hvordan du har kunne producere noget med feber i kroppen - og så så meget!!! Dragten ligner da overhovedet ikke en klovnedragt! KH. Linda

 
Klokken 13. februar 2011 kl. 22.22 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak for de fine ord begge to:)

Jeg overvejer faktisk en lille fastalavnsdragt af buksedragt modellen. En lille krave på og 3 store pomponer foran... Det kunne blive en yndig lille klovn!

Hav en dejlig aften

Kh Cecilie

 
Klokken 14. februar 2011 kl. 13.17 , Blogger `Hekla` sagde ...

Hei. Jøss hvor flink du er og sy! Flotte bilder, og en hel skjønn unge.
Elgen din var bare så kul! Titter vell innom igjen en gang. Ha en kreativ og flott uke.

 
Klokken 17. februar 2011 kl. 13.43 , Blogger Kirkesjov sagde ...

Hej Cecilie

Lækre sager du har fået fra hånden. Jeg er vild med stoffet i buksedragten og den lille strikkede trøje, ser bare blød, varm og hyggelig ud! Og tunikaen - måske det er samme mønster vi har brugt? :-)

Kh. Mette

 
Klokken 17. februar 2011 kl. 14.09 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak Hekla
Dejlig uge til dig også:)

Jeg tror det Mette... Det er et godt basis mønster. Jeg lurer på små hæklede lommer på den næste udgave...

Kh. Cecilie

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start