<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Vesterhav

søndag den 7. august 2011

Vesterhav



Hjemvendt efter en skøn ferie i det sønderjydske

Ro... tankefrihed... nærvær... hjerterum... Det var, hvad vi alle havde brug for.


Heldigvis er der rigeligt med plads i familiens sommerhus, og hvis der alligevel bliver for trangt, er det bare at træde uden for døren og råbe ud i det store brusende hav.


Sol eller rusk spiller ingen rolle - vi har haft det hele og vi nyder heldigvis både solbaderi og sofahygge med strik i hænderne....


På mandag starter hverdagen igen, men det er helt ok, vi vender snart tilbage igen...



Vest til Prop med hæklede blade. Mønsteret til vesten er helt ordinært, men hvis du ikke ligger inde med et, kan du købe det til download her.


Jeg har afrundet kanterne foran, så den blev lidt mere tøset.

Stoffet er fundet i genbrug til 1 kr (!) pr. stykke.


Vejledning til bladene kommer i næste uge sammen med en masse andre spændende sager!

Strikket vest fra bogen "Blød begyndelse". Jeg har strikket mange af dem efterhånden, det er en god afvekslingsmakker til den klassiske børnevest.

Opskriften går til 12 mdr, men ved at vælge tykkere garn og pinde og strikke den længere, kan den sagtens gå til 3 år.

Jeg har brugt Geilsk 3-trådet bomuld og uld, som jeg elsker at strikke med.


Cardigan med lange ærmer og bedstefarknapper.

Den mangler lige en vask og stræk, men jeg kunne ikke vente med at tage billeder af den. Opskriften er fra Familie Journalen, og kan hentes her.

Garnet er Arwetta Classic multiprint og kanterne i Arwetta Classic grå.

Ærmerne har jeg strikket lange ved at slå 12 masker mindre op, strikke 3 cm rib, skift til multifarvet og taget ud på hver 4. række til jeg nåede maskeantallet i opskriften. Underærmet er strikket 11 cm glat, inden jeg startede på boblemønsteret. Cardiganen er strikket i str. 1 år.

Jeg har også brugt ferien på at samle de opskrifter sammen, som manglede finpudsning, gennemlæsning, og redigering, og i næste uge inviterer jeg til deling...

Kom og kig med, måske er der en idé, du kan bruge:)

Rigtig glædelig søndag!

Etiketter: , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Klokken 7. august 2011 kl. 16.59 , Blogger Citronmoster sagde ...

Det lyder som en herlig ferie. Skønne strikkerier og vesten er bare for nuttet. God ide med de hæklet blade :)

 
Klokken 7. august 2011 kl. 17.51 , Blogger Martina/fiflerierpaafjerde.blogspot.com sagde ...

Hvor er det bare nogle fine sager du har fået kreeret! Er helt vild med vesten med blade, glæder mig til at se hvordan de laves. Det er din (og elgen Helges) fortjeneste at jeg nu har kastet mig ud at lære at hækle, ene og alene så jeg kan hækle sådan en herlig elg, og jeg tror snart jeg tør kaste mig ud i det! Juhu! Bladene ligner også noget der kunne være godt at øve sig på :-)
mvh. Martina

 
Klokken 7. august 2011 kl. 19.27 , Blogger Dorthe sagde ...

Ferie ved Vesterhavet er bare fantastiskt, befriende og dragende. Sikke en fin vest du har syet og rigtig flot med fine blade på. Har meldt mig som fast læser, da du har en dejlig inspirende blog.

 
Klokken 7. august 2011 kl. 20.25 , Blogger Camomilla sagde ...

Hej du, håber I har haft en dejlig ferie - det lyder det til :-) Igen fantastiske ting, du har kreeret! Ja, som de andre, er jeg vild med vesten med de hæklede blade - så fin! Kærlig hilsen..

 
Klokken 7. august 2011 kl. 20.44 , Blogger Cecilie sagde ...

Citronmoster: Det var bare fantastisk... Der er bare intet, der slår, at blive blæst grundigt igennem, ved hvad der føles som verdens ende:)

Martina: Hvor er det bare skønt at høre. Hvor fedt at du er inspireret til at komme igang!! Du skriver endelig til mig, hvis du vil have uddybet noget i opskriften! Bladene er god øvelse, for du lærer at hækle form og på begge sider af en luftmaske række... Jeg er sikker på, at det kommer til at gå som en leg for dig:)

Dorthe: Jamen så velkommen til bloggen!! Jeg er glad for, at du finder noget, som kan inspirere dig. Det er jo derfor, jeg blogger! :)

Camomilla: Hej søde Camilla. Det har været en meget tiltrængt ferie. Vi sagde farvel til mormor lige op til, og vidste ikke, om vi kom afsted, før dagen inden, så vi nød tiden ekstra meget. Håber, du har det godt. Nu er det jo BA tid - jeg misunder jer i dette øjeblik, hvor der er et år til min! Glæder mig til at se dig, om ikke før så til afslutningsbal:) KNUS

Og TAK for roserne til vesten. Glæder mig stille over regnvejr imorgen, så prop kan få den på:)

Kh Cecilie

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start