<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Årets første store projekt

torsdag den 5. januar 2012

Årets første store projekt


Årets første store projekt er et sengetæppe til prop.

Hæklede sekskanter i patchworkstil i lilla, mørkeblå og grå - med et enkelt pust af neongul.
Bagsiden skal fyldes med en lækker Liberty og mellemfoer i fleece.

Det skal passe til en juniorseng, så hun kan bruge det længe, men hvad dælen er lige målene på sådan et?

Er der nogen her, der ved det?


Sekskanterne er den skønne african flower hexagon, som Lollo er lavet af.
Jeg hækler dem sammen efterhånden, så jeg slipper for det utaknemmelige monteringsarbejde bagefter, og så er det skønt at se fremskridt as-you-go.

Hvis du selv er fristet til at gå igang, har er der en fin billedtutorial på hexagonerne her!
Tutorial på at hækle sammen as-you-go her!

For dem, som ikke kender de engelske termer, får du en miniordbog her:

Slst = kædemaske (slipstich)
Ch = luftmaske (chain)
Dbc = stangmaske (doublecrochet)
sc = fastmaske (single crochet)

Det her regnvejr det inviterer da bare til indesysler, hva?

9 kommentarer:

Klokken 5. januar 2012 kl. 12.12 , Blogger Malms Verden sagde ...

Hej Cecilie
Det skal nok blive flot, dejlige farver! En typisk junior-seng er 70 x 140 cm, men hvis det skal ud over kanten kan du lægge 20 cm til i hver side og ende!
Hav en dejlig dag!
Knus fra Rita

 
Klokken 5. januar 2012 kl. 12.14 , Blogger Ria-K. sagde ...

Spurgte en veninde og deres juniorseng måler 155x75,5cm

Ved ikke om du kan bruge disse mål til noget?

God hækling til dig :)

 
Klokken 5. januar 2012 kl. 14.57 , Blogger Anne sagde ...

Uhh det bliver godt! Glæder mig til at se dig næste torsdag og dejligt du vil hjælpe mig med at sætte lapperne sammen:)

 
Klokken 5. januar 2012 kl. 22.24 , Blogger EnHeberg sagde ...

Flot, flot og dejlige farver.

 
Klokken 6. januar 2012 kl. 15.39 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak for alle inputtene:)
Jeg går efter 70x140, så passer det ned i Juno sengen.

Rigtig god weekend!
Kh Cecilie

 
Klokken 7. januar 2012 kl. 22.59 , Blogger Kabakü sagde ...

Det ser rigtig fint ud. Jeg hæklede et ca magen til, da jeg gik og ventede på at min Bertil skulle komme ud!!! Jeg var bare så dum at vente med at sætte det sammen til sidst.... Puha... Der var mange ender der skulle hæftes;-)

 
Klokken 7. januar 2012 kl. 23.22 , Blogger Unknown sagde ...

Hvor bliver det fint :)

Jeg har lige været hjemme hos min 3 årige niece og hun puttede mig i sofaen med hendes to fine barnevognstæpper, et hendes mor har hæklet og et jeg har quiltet i hånden, så selvom de har andre mål så kan de bruges lææææænge ;)
Vh Thea
fra http://the-knitting-bee.blogspot.com/
Det ene tæppe er vist her http://the-knitting-bee.blogspot.com/2011/06/tak-til-annekata.html

 
Klokken 8. januar 2012 kl. 18.49 , Blogger Cecilie sagde ...

Katrine:
Har du billeder på bloggen? -så link lige, det vil jeg gerne se:) Kram

Thea: Jeg håber også, at det vil ende med at 'gå-i-arv', når prop engang selv bliver voksen. Det er jo et stort arbejde, man ligger idet:)

Kh Cecilie

 
Klokken 10. januar 2012 kl. 21.00 , Blogger Kabakü sagde ...

Det er fra før min "blogger-tid", men det kunne da være jeg skulle lægge et billede ind. Det er et super fint mønster.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start