<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Fra 3 til 6....

onsdag den 18. juli 2012

Fra 3 til 6....


En lille bluse med rundt bærestykke er færdigmonteret,
og venter nu kun på, at der bliver ledigt i vaskemaskinen,
så maskerne kan lægge sig lige så fint.

Den blev aaalt for stor - der må være noget med strikkefastheden,
jeg har nemlig for en gangs skyld lavet en strikkeprøve,
mens jeg gangede opskriften op i en str. 2 år.

Jeg kunne hurtigt se det undervejs, og jeg har derfor strikket den ekstra lang på både ærmer og buld,
så den kan bruges flere år frem.
Oversize - det var naturligvis meningen,
hvis nogen spørger!

Jeg synes, den er så vældig fin,
og garnet klæder modellen rigtig godt.
(lyset snyder på dette billede - den er grå/Sort)

Opskriften er fra Hendes verden 18 - 2007.
jeg har købt mig til en kopi i Garn-Iture,
den ligger desværre ikke på hjemmesiden.

Garnet er Onions Fino organic Cotton+Merino uld,
der er brugt en anelse mere end 4 ngl.

Jeg tror, jeg vil prøve den igen i str. 18 måneder.
Så kommer den sikkert til at passe.

Inden da har jeg midlertidigt byttet pind 3 ud med pind 6,
og strikker Albas trøje fra Nørkleriet.
Det går lynhurtigt, og modellen er sød.
- og så er det jo ikke skidt med et hurtigt projekt indimellem:)

Dejlig dag til dig

3 kommentarer:

Klokken 18. juli 2012 kl. 13.18 , Blogger Dorte sagde ...

Hvor er den flot! :-)

 
Klokken 18. juli 2012 kl. 23.50 , Blogger Citronmoster sagde ...

Den er altså bare for kær :)

 
Klokken 20. juli 2012 kl. 14.40 , Anonymous Anonym sagde ...

Hej Cecilie
Jeg har næsten glemt, hvordan man hækler (og var nu heller ikke en haj til det..), men googlede lidt og fandt hen til din hjemmeside, hvor jeg kunne se, at du havde afholdt hæklekursus i 2011.

Nu vil jeg så høre, om du evt. planlægger et hæklekursus til efteråret 2012? Da jeg bor i Hørsholm er Espergærde jo ikke så langt væk 

Venlig hilsen
Birgit
p.s. har også sendt dig en mail, men den kom retur?

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start