<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Vinter strik

tirsdag den 28. august 2012

Vinter strik



Det går hurtigt fremad med ponchoen,
som jeg startede på i weekenden.

Pind #7 og tre tråde uld,
det kan selv mine vandfyldte graviditetsfingre klare.

Jeg har slået op til en størrelse xxl,
og følger opskriften til tunikamodellen.
Opskriften giver ikke mål,
så jeg var meget spændt på,
om den mon ville blive alt for voldsom,
men den tegner dog til at få den helt rigtige poncho effekt.

Jeg er nu nået til der,
hvor der lukkes af til ærmer.
Jeg giver den lige 8 cm mere,
så den kan nå ned om numsen;
6 cm mønster, luk af hen over brystet, og så 2 cm mønster mere,
inden jeg lukker af til ærmegab.

Jeg har stået på hovedet i 'lageret' og fundet
merino, alpaca silk og højlandsuld,
som tilsammen giver et tæt og varmt resultat
med den helt rigtige tyngde.
- og tung er den, et rigtig stykke vintertøj.

Jeg har dog langt fra nok i en farve,
så det bliver noget med grå manchetter og en slags dyp-dye effekt i grå-brune toner.
 Mon ikke det nok skal blive godt!?

Jeg havde gerne strikket den i Drops Nepal,
som bruges i opskriften,
men jeg havde på forhånd besluttet mig for,
at der ikke skulle være nogen udgifter,
før jeg vidste,
om det blev en go eller no-go.

Bliver det en GO, vil jeg strikke den i lysegrå Nepal også,
den slags ponchoer kan man vel ikke få for mange af, vel?

Jeg tror på det!

2 kommentarer:

Klokken 28. august 2012 kl. 21.58 , Blogger Anja Krull sagde ...

Den ser rigtig fin ud, glæder mig til at se den færdig, dejlig varm så kan efteråret bare komme, altså først om et par måneder :)

 
Klokken 29. august 2012 kl. 14.04 , Blogger Lines sagde ...

Ja ud over at det næsten ikke et til at sige farvel til sommeren - så er der da noget ved at sige goddag til efteråret med den!
Hold op hvor er den flot!!!

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start