<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Strikkeprøver - HJÆLP!

tirsdag den 4. september 2012

Strikkeprøver - HJÆLP!

Strikkeprøver på tæppet her (klik klik)
To tråde Alpaca og pind #4 giver en god struktur og et dejligt blødt resultat.
Det er lige ud ad landevejen - 3 masker på opslag, udtagning på hver 2. pind til 57 masker,
skift farve og tag ind på hver 2. pind til 3 masker igen - luk af.

Firkanterne måler blokket 30 cm diagonalt, så med et tæppe på ca. 120x180 cm,
skal der bruges 39 dobbelte trekanter (firkanter), 16 enkelte trekanter og 4 hjørner.

Jeg kan ikke helt beslutte, hvilken farve komposition, jeg bedst kan lide
(og ikke når at blive træt af)
Skulle man erstatte den karrygule med neonkoral, så tæppet bliver overvejende røde/grå nuancer?
- eller skulle man gå den klassiske vej og skifte den sarte rosa ud med blå og grå?

I bund og grund er jeg temmelig konservativ, hvad farver angår, men jeg bliver altid fristet af neon og pang. Sjældent har jeg dog modet til at kaste mig ud i det.

Hvad ville du vælge?
- måske en helt 3. komposition?

23 kommentarer:

Klokken 4. september 2012 kl. 14.16 , Blogger kundskabogkaos sagde ...

Åh, hvor vil jeg gerne kunne strikke!!!!! Jeg er lidt vild med udgaven med neonkoral, men jeg elsker også neon og koral :-D
Glæder mig til at se mere

 
Klokken 4. september 2012 kl. 14.32 , Blogger Merete sagde ...

Jeg ville vælge de mest neutrale farver og sætte pang på småting... det er ærgerligt at lave så stort et projekt og så blive træt af farverne for hurtigt
Var det mon megen hjælpe, når alle nu har hver sin smag ;0)

 
Klokken 4. september 2012 kl. 15.00 , Blogger Kabakü sagde ...

Jeg ville helt sikkert gå efter klassikeren ;) det ser super lækkert ud!!

 
Klokken 4. september 2012 kl. 15.30 , Blogger Camilla sagde ...

Hvor bliver det fedt!! Jeg ville ikke skifte noget ud, jeg syntes kombinationen på billedet er lige i øjet!

 
Klokken 4. september 2012 kl. 16.37 , Blogger Cecilie sagde ...

Det er et godt begynder projekt, hvis du en dag kaster dig ud i strikkekunsten. Udelukkende retmasker:)
Det bliver nok et "hele-vinteren-projekt", men så må det lune til næste vinter - neon eller ej:)

 
Klokken 4. september 2012 kl. 16.37 , Blogger Cecilie sagde ...

Det er lige præcis mit dilemma, og hvor ville det være ærgerlgt at 'gå kold' undervejs, fordi jeg fortrød en farve.

 
Klokken 4. september 2012 kl. 16.39 , Blogger Cecilie sagde ...

Nybagt mor og stadig tid til at blogge.... :)
STORT TILLYKKE med fine Ingeborg. Glæder mig til at se flere billeder af hende.
Håber, du har det godt og alt gik, som det skulle?

- Klassikeren trækker også mest, tror jeg.

 
Klokken 4. september 2012 kl. 16.41 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg er vild med Ferms farvesammensætning, men den passer desværre ikke ind i vores stue, som overvejende er hvid og grå med klatter af orange og dueblå.
Jeg bliver vist nødt til at lave flere tæpper:)

 
Klokken 4. september 2012 kl. 17.03 , Blogger Maria Larsen sagde ...

Jeg ELSKER gul lige for tiden.. Så jeg synes ingenting skal skiftes ud, og skulle du så blive træt af det, kan du bare få min adresse. Jeg modtager gerne! Tror at det bliver super lækkert..
Kh. Maria
www.mulles-oldekolle.blogspot.com

 
Klokken 4. september 2012 kl. 17.04 , Blogger Citronmoster sagde ...

Kunne du evt. lave en neon kant, uden det går for meget ud over det oprindelige look. Så kan den nemt ændres igen :)

 
Klokken 4. september 2012 kl. 17.04 , Blogger Citronmoster sagde ...

Kunne du evt. lave en neon kant, uden det går for meget ud over det oprindelige look. Så kan den nemt ændres igen :)

 
Klokken 4. september 2012 kl. 17.15 , Blogger Mig og Maya sagde ...

Jeg ville ikke lave koral farvet i - synes den koralfarvede er lidt på vej ud igen (arbejder som designer)- på nær det trip der kører i øjeblikket med neon. jeg ville gå efter rolige, klassiske farver, så kan du altid lægge tæppet sammen med puder i friskere farver, som er nemmere at skifte ud, end et tæppe, du har brugt så meget tid på. God fornøjelse med arbejdet- det ser MEGA lækkert ud, og får lyst at lave et selv. Knus Heidi

 
Klokken 4. september 2012 kl. 18.45 , Blogger PUK sagde ...

Jeg ville droppe neon og gå for de smukke farvesammensætninger du ellers har linet op:)
Kh Puk

 
Klokken 4. september 2012 kl. 22.41 , Blogger Zanne sagde ...

Jeg synes den karrygule er meget malplaceret, og generelt en farve jeg har et særdeles anstrengt forhold til - så jeg ville bestemt ikke vælge at putte den ind i et ellers nydeligt og relativt neutralt farve tæppe.
Med tanke på det store (og dyre?) arbejde sådan et tæppe er, ville jeg vælge neutrale farver der kan tåle mode(luners) skiften, og ikke lade mig friste til at proppe en fiks idé ind midt i det hele.
Men hvis karry har været din livslange kærlighed, eller du strikker et tæppe om året, så er det selvfølgelig en anden historie ;)

God fornøjelse - glæder mig til at se hvad du beslutter dig for i det færdige resultat :)

 
Klokken 5. september 2012 kl. 00.11 , Anonymous Anonym sagde ...

Jeg hadde gått for klassikeren. Men fint blir det nok uansett.

 
Klokken 5. september 2012 kl. 09.51 , Blogger Cecilie sagde ...

Det har jeg i mente Maria, meen mon ikke jeg bliver glad for det i sidste ende, uanset hvad jeg vælger;)

 
Klokken 5. september 2012 kl. 09.51 , Blogger Cecilie sagde ...

Det er ikke en dum idé:)

 
Klokken 5. september 2012 kl. 09.52 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg er helt enig, og som skrevet er jeg generelt også ret konservativ hvad farver angår.
Lækkert skal det ihvertfald nok blive:=)

 
Klokken 5. september 2012 kl. 09.52 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak for inputtet - jeg tror, du har ret:)

 
Klokken 5. september 2012 kl. 09.54 , Blogger Cecilie sagde ...

Det er jo det, som er så spændende ved smag og behag, og sjovt at høre, hvilke aversioner, folk har til hvilke farver.
Personligt kan jeg godt lide karrygul, hvor vinrød, som indtager vinteren i stor stil nu, er et virkelig no-go for mig.
Glæder mig til at vise frem, både undervejs og det færdige resultat:)

 
Klokken 5. september 2012 kl. 09.54 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg starter med de neutrale farver, og så må vi se, om der sniger sig et pift ind til slut:)

 
Klokken 5. september 2012 kl. 10.56 , Blogger Kabakü sagde ...

Jah... Man må jo følge med hi hi... Og alt gik bare så godt.

 
Klokken 6. september 2012 kl. 17.43 , Blogger Zanne sagde ...

Neeeej Cecilie - vinrød er såååååååå vidunderlig og een af mine totale alltime favoritfarver :D)))
Og ja - det ER sjovt, ikke , som folk kan ha' så forskellige holdninger og meninger til og om farver :D
Forskellighed rocks and rules ♥ ☺ ☺ ☺

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start