<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Jul på budget #1 Papirbolde - diy!

mandag den 19. november 2012

Jul på budget #1 Papirbolde - diy!

 

Til første del af jul-på-budget har jeg lavet papirsbolde med perler og lædersnøre.
De er lette og luftige - lige min smag,
og det er lige før, jeg tror, at de får lov til at hænge længere end til påske.

 Du skal bruge:


* Printer + karton eller fint kraftigt papir
* Perler (her plastikperler fra Søstrene Grene
* Lædersnøre 1mm, snor, garn eller lignende
* Saks
* Spids nål og tyk stoppenål
* God musik, stemning og en anelse fingerfærdighed

 Papiret, jeg har brugt, er printet på karton herfra.
Du kan også finde lækre mønstre HER.


Sådan gør du:

* Klip 10 strimler på 1,5x14 cm 
* Prik et hul i hver ende ca. 1 cm fra kanten. Brug først den lille spidse nål og derefter den tykke. Prik fra forsiden
* Fold lædersnøren dobbelt og bind en knude ca. midt på.
* Træk en lille perle på begge snører
* 'Tråd' begge snøre ender igennem den ene ende af alle 10 strimler. Du skal igennem fra forsiden.
* Tråd nu på samme måde den anden ende. Denne gang fra bagsiden. 
* Træk en stor perle på begge snører og afslut med en knude

 FÆRDIG

 
 Samlet pris for 10 papirsbolde blev

kr 24.95

God fornøjelse
Det med småt:
Alle billeder og tekst tilhører mig, og må ikke gengives uden min skriftlige tilladelse.
Den angivede pris afspejler mine tillægsudgifter, og kan derfor ikke anses for prisen for de samlede omkostninger ved at lave projektet.
Hvis du benytter min diy, bliver jeg meget glad, hvis du linker tilbage til mig.

16 kommentarer:

Klokken 19. november 2012 kl. 13.13 , Blogger Unknown sagde ...

Enormt fine papir"kugler" :) Sad selv og baksede med sådan nogle i går.

 
Klokken 19. november 2012 kl. 15.39 , Blogger Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Smarte og billige jule-kugler, tak, Stine:))

 
Klokken 19. november 2012 kl. 16.07 , Blogger Mai-Britt sagde ...

Tak for den fine diy. Har alle tingene på lager, så det er bare at gå i gang:0)
Rigtig god ide med billig julepynt. Det er lige noget en fattig småbørnefamilie kan bruge. Glæder mig til at følge dig.

Mvh
Mai-Britt

 
Klokken 19. november 2012 kl. 16.15 , Blogger Citronmoster sagde ...

Det er en super ide med de fine kugler :)

 
Klokken 19. november 2012 kl. 17.39 , Blogger Cille - TheFunkyFox sagde ...

Super god idé! Dem skal jeg da have lavet nogle af..

 
Klokken 19. november 2012 kl. 18.50 , Blogger A + K = ♥ sagde ...

Fedt. Tænker at det ville være fedt, at lave dem af den slags papir, som har forskellige motiver på hver side (:

- Kit

 
Klokken 19. november 2012 kl. 19.39 , Blogger Annchen sagde ...

Hvor er de fine!! Dem må jeg ha' på julens lange to-do liste;)

 
Klokken 19. november 2012 kl. 20.40 , Blogger Mette Lindberg Bjørn sagde ...

Hvor er de bare lækre og fine - tror jeg går igang med det samme!

 
Klokken 19. november 2012 kl. 21.11 , Blogger Maiken sagde ...

Perfekt! Jeg manglede lige en lille tanken-der-tæller-søndagsgave til min svigermor, som trænger til lidt omsorg for tiden og så er det oplagt at bruge lidt af mit papirlager. Tak for DIY.

Og så har du da på glimrende vis demonstreret at jul på budget ikke behøver at være kedeligt. :)

 
Klokken 19. november 2012 kl. 21.13 , Blogger Maiken sagde ...

Og hvor er det i øvrigt også fint at få øje på at min urtepotteskjuler (som på nederste billede) egentlig også vil gøre sig smukt som vase for vinterens grene. :)

 
Klokken 19. november 2012 kl. 21.33 , Blogger Anja Krull sagde ...

Virkelig fine og enkle. Tror jeg skal prøve at lave dem med mine drenge :)

 
Klokken 20. november 2012 kl. 06.26 , Blogger Charlotte kaae sagde ...

Fed ide, og cool side med mønstre. TAK :-)
Jeg har linkte til dig i dage

 
Klokken 20. november 2012 kl. 06.52 , Blogger Barbara sagde ...

TAK,

 
Klokken 20. november 2012 kl. 07.02 , Blogger Camilla sagde ...

Hvor er det fine!!! De skal også laves her hos mig!

 
Klokken 20. november 2012 kl. 08.58 , Blogger Helle Nørr sagde ...

Rigtig god ide, tak for det :-)

 
Klokken 20. november 2012 kl. 21.55 , Blogger Anita sagde ...

Sikke en fin DIY - den må jeg prøve:)
Har i øvrigt lige fundet dig via Mille/mille1000fryd - du laver nogle rigtig fine ting! Har meldt mig som fast læser, og vil blive glad hvis du har lyst til at kigge forbi hos mig - jeg er helt ny i dette spændende univers.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start