<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Mit juletræ...

torsdag den 1. november 2012

Mit juletræ...

I år skal vi have rigtigt juletræ herhjemme!
Sådan et vi-fælder-selv og det-går-helt-op-til-loftet juletræ,
som skal strutte og pynte og sprede stemning det meste af december måned...

Skal det være en Nordmannsgran...? Eller måske en blågran med de smukke, stive blå nåle. 
Ikke helt traditionelt, men alt er jo heldigvis tilladt, så længe man selv synes det er smukt.

 Næsten som er det dækket af rim...

Julepynten skal også indkøbes i år, og jeg har samlet en lille collage over, hvad jeg drømmer om at pynte mit træ med. Det meste håber jeg at lave selv...
Grundfarverne bliver mint, kanel, lys rosa, sort og hvid,
mikset med Georg Jensens juleornamenter,
som jeg har arvet fra min mormor.


#1: Flettet stjerne med perle fra Ferm Living
#2: Kanelduftende fugleophæng med glimmer - vejledning HER!
#3: Papirskugler med perler fra Ferm Living
#4: Grankogle i læder - vejledning HER!
#5: Juletræstæppe fra Ferm Living
#6: Stjerne i birketræ fra Ferm Living
#7: Guirlande med pompom'er - eller måske med hæklede kugler?
#8: Papirskugler med perler fra Ferm Living
#9: Stof ornamenter med fugle + bur fra Ferm Living


Det er vist tydeligt, at jeg er faldet for Ferm Livings julepynt i år:)
Vil du se mere juleinspiration, så klik ind på mit Pinterest board HER,
der kommer hele tiden nyt til.

Hvordan ser din jul ud?

8 kommentarer:

Klokken 1. november 2012 kl. 14.45 , Blogger Pustetrolden sagde ...

Super fint julepynt du har du valgt.

Hjemme hos os har vi altid et nordmansgran juletræ pyntet med julepynt fra min barndom (slut 70erne). Der er bla. små malede træfugle, træophæng og meget mere.Hver af mine piger har et stykke julepynt som de har fået da de var et år, som er en tradition at hænge på træet. Desuden er der nyere julepynt og masser af julekugler i skrappe farver.

 
Klokken 1. november 2012 kl. 16.33 , Anonymous Anette sagde ...

Årh... vi skal også have juletræ for første gang og jeg glæder mig.
Så nu skal jeg snart igang med at lave et juletræstæppe :)
Vores pynt er meget blandet, alt mulig fra vores barndom, hjemmelavet, nyt og mange forskellige farver og former.

 
Klokken 1. november 2012 kl. 19.41 , Blogger Anja Krull sagde ...

Hos os har vi normalt en nordmansgran, og julen er i alle farver og især glaskugler, jeg har arvet rigtig mange fra mine bedsteforældre, jeg synes at der er noget helt specielt over gamle glaskugler :)

 
Klokken 1. november 2012 kl. 21.50 , Anonymous Jane sagde ...

Vi har osse Normandsgran, op til loftet.
Her i huset er det mig der pynter træet. Min pynt er røde, grønne og guld kugler. Nogle enkelte hjemmelavede ting, også i grøn, rød og guld. De fleste fra vores ophold i USA. Dertil Georg Jensen lysholdere. Jep, levende lys. Når vi har danset om juletræet, bliver de kunstige lys tændt. Det står fra starten af december til lige efter nytår

 
Klokken 2. november 2012 kl. 12.08 , Blogger Cecilie sagde ...

Det lyder bare rigtig fint, mon ikke du deler billeder på bloggen? :)
Glæder mig til at se alle de forskellige udsmykninger.

 
Klokken 2. november 2012 kl. 12.11 , Blogger Cecilie sagde ...

Det er altså noget særligt med det første juletræ - så er det lissom rigtig jul, ikke? :)

 
Klokken 2. november 2012 kl. 12.14 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg er vild med pynt med historie og sjæl. Jeg glæder mig til min egen samling vokser:)

 
Klokken 2. november 2012 kl. 12.16 , Blogger Cecilie sagde ...

Levende lys hører sig også til herhjemme. Glæder mig til at se billeder:)
- Nu må jeg altså også snart få besøgt butikken! (hils lige Trine)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start