<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Skrubbestrik

torsdag den 6. december 2012

Skrubbestrik



Det er så dejlig taknemmeligt at strikke babystrik.
Især størrelse 6 mdr...
Hurtig på, hurtig af igen.

Jeg har strikket en vest fra "All you knit is love".
Så fin, men kanten ruller irriterende forneden. Den skal laves om på den næste.

Jeg har strikket den i Pickles Pure Alpacka,
som bare er blødere end blødt.
Det er også temmelig langhåret, så man skal lige sørge for at holde den ude af babys mund.

Der er så mange fine ting i bogen,
jeg skal helt sikkert strikke dem alle.
Desværre er jeg ikke lige så imponeret af efterfølgeren "Knit for your kid".
Mange af modellerne er set før, eller ligner noget andet,
der er i hvertfald ikke meget nyt i den.
Desværre, når nu den første er så god.

Mindstemanden og jeg bliver inden døre i dag.
Vi skal nyde varmen, duften af juletræet, pynte lidt op og kigge ud af vinduet på den fine sne,
som daler stille fra himlen.


Håber, du får en fantastisk dag

9 kommentarer:

Klokken 6. december 2012 kl. 08.37 , Blogger Kabakü sagde ...

Fin vest! Jeg elsker den bog, har efterhånden prøvet en del af opskriftene. Og som du ved er jeg netop også igang med denne søde vest. Jeg må prøve at lave en anden kant.

 
Klokken 6. december 2012 kl. 09.48 , Blogger Himmelspjæt sagde ...

Han bliver sørme da stor den lillemand <3 men det er nok fordi tiden går ja :-) .. Er opskrifterne nemme i den bog for en som jeg, der ikke er så strikkeferm?

 
Klokken 6. december 2012 kl. 10.04 , Anonymous Anonym sagde ...

Hej,
Slå evt. op med dobbelt tråd - så undgår man at kanten ruller.
Hilsen Rikke

 
Klokken 6. december 2012 kl. 10.09 , Blogger Cecilie sagde ...

Ja vi må lige eksperimentere med kanten. Sig endelig til, hvis du finder noget, der virker:)

 
Klokken 6. december 2012 kl. 10.11 , Blogger Cecilie sagde ...

Åh det er både og, Ketty. Han er 10 uger imorgen, men lang som en på 5 mdr, så han ligner bestemt ikke en lille baby:)
Modellerne er forholdsvis nemme; der er både ren retstrik, glat og kabler, så jeg vil bestemt tro, at du kan følge med!

 
Klokken 6. december 2012 kl. 10.12 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak for tippet Rikke:)
Den strikkes desværre oppefra og ned, så der er vist ikke andet for, end at prøve en ny afslutning.

 
Klokken 6. december 2012 kl. 10.54 , Blogger Anne sagde ...

Nøj hvor er den fin. Og modellen indeni så SØD!! Glæder mig til at se ham.
Har også den vest strikket til lille A, men også supergod ide med striberne!!! :)

Kh

 
Klokken 6. december 2012 kl. 19.23 , Blogger Unknown sagde ...

He is just gorgeous! And knitting for a baby is such fun. I have a 10 year old, and it takes much longer!

 
Klokken 6. december 2012 kl. 21.15 , Blogger Trine / Kvalitid sagde ...

Skøn vest!!!

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start