<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Noget med tid...

onsdag den 23. januar 2013

Noget med tid...

Jeg kunne ikke finde den rigtige overskrift til indlægget her.

Ventetid...
Forberedelsestid...
Familietid...
Enetid...
Tanketid...
Ventetid...

- eller mangel på tid...

Som dette indlæg eksempelvis, jeg startede på sidste torsdag, og først får lagt sidste hånd på nu.

Jeg er gået ind i nogle heftige uger med undersøgelser og operation i vente, og det fylder meget i mit hoved lige nu. Jeg har svært ved at fokusere på andet end at forberede mig mentalt på den næste tid,
og derfor står tiden også stille på bloggen.

I mandags sidste mandag fik jeg scannet mine nyrer, for måske at finde svar på, hvorfor der er spor af blod i mine prøver. Det var den første af flere undersøgelser, og der var heldigvis ikke noget at bekymre sig om i den.
I dag skulle jeg have været opereret i øret, men en mellemørebetændelse fik udskudt den 4-6 uger.
Tis osse! Nu havde jeg lige forberedt mig både praktisk og mentalt!
I stedet kommer operationen til at ligge midt i mine eksamner, men det må vi løse til den tid.
Glæder mig så meget, til det hele er overstået.

***

Tæppet skrider langsom fremad. Jeg når mindst en firkant om dagen, og det er et godt projekt at kunne gå til eller fra. Faktisk er jeg helt bidt af det, og det er super sjovt at se det vokse undervejs.
Farverne bliver sat sammen 'as-I-go', og så hækler jeg på den lap, som lysten melder,
og det går det langt mere motiverende at få færdigt.
Du kan stadig følge processen på Instagram, hvor jeg poster et par billeder om ugen, så jeg også selv kan følge det skride frem.

Sygdom har også stadig sit tag i os, og lige nu er vi to med hoste og to med mellemørebetændelse.
Mon ikke de fleste børnefamilier har prøvet, at den ene sygdom afløser den næste, men hold op, hvor er det træls!
Jeg vælger at tro, at det er nu, det får en ende, for det kan vel ikke blive ved!?

***

Jeg har også taget hul på de sidste 14 dages barsel - den officielle ihvertfald.
D. 04 februar starter 7. og sidste semester,
glæder mig så meget til at få afsluttet og komme ud og arbejde.
Det har været fantastisk at studere, og vi har fået to vidunderlige unger undervejs,
men livet på SU er ingen dans på roser,
så det er ok, at det snart er slut med det.

Ind til videre kan jeg jo drømme om, hvad min første løncheck skal gå til:)

17 kommentarer:

Klokken 23. januar 2013 kl. 08.50 , Blogger Maiken sagde ...

Det er så hårdt når bekymringer fylder sindet. Med vintersygdom oveni så må energien ligge på et lavpunkt.

Hvad læser du til Cecilie? Mit gæt er professionsbachelor af en art, når du er færdig efter 7. semester. Det bliver dejligt at der snart er udsigt til at tage hul på nye kapitler af sit liv. :)

 
Klokken 23. januar 2013 kl. 09.14 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg prøver at tage en dag af gangen, og fokusere på, hvad den bringer. Hvis jeg skulle overskue hele det næste halve år, ville jeg nok få grå hår:) Det går jo i sidste ende, og som min mand siger hele tiden, det handler mere om, hvordan vi agerer i situationen, end hvorfor vi er i den.

Jeg læser til pædagog med håbet om at tage en overbygning i sociologi. Overbygningen kommer nok til at vente et par år, så imens kan jeg jo udforske lidt af det pædagogiske felt, og forhåbentlig finde min hylde:)

God dag til dig:)
Kh C

 
Klokken 23. januar 2013 kl. 09.15 , Blogger Unknown sagde ...

Hvor bliver dit tæppe fint. :)

Hold da op en orden omgang bekymringer du har at kæmpe med, jeg håber det hele snart falder på plads for dig!
Og jeg kan kun give dig ret i at SU ikke er en dans på roser.. Men man klarer det jo heldigvis alligevel. :)

ha' en dejlig dag.

www.badutspringeren.blogspot.dk

 
Klokken 23. januar 2013 kl. 09.29 , Blogger Cecilie sagde ...

Det er jo det, man gør. - Og selvom det er hårdt midt i suppedasen, så glemmer man hurtigt, hvor hårdt det var, når det hele er overstået.

>Dejlig dag til dig også:)

 
Klokken 23. januar 2013 kl. 09.57 , Blogger Mig og Maya sagde ...

Ay altså, hvor er det mange ting, du skal tænke på, på én gang. Hvor er det sejt, at du trods alt stadig hænger i. For at sammenligne lidt med at man gør hvad man skal i situationen, så kan jeg huske, da jeg var enlig mor og studerende; det var super hårdt, men jeg tog én dag ad gangen som du siger, men hvis jeg fik at vide jeg skulle gøre det igen, ville jeg tænke, at det klarer jeg aldrig. Sender mine positive tanker til dig. Knus Heidi

 
Klokken 23. januar 2013 kl. 10.04 , Blogger Willemoes sagde ...

Æv, det lyder som en lidt hård tid og kan godt følge ærgrelsen ved at få aflyst en operation. Jeg fik selv en brokoperation for nogle år siden - og selvom det måske bare er et lille indgreb, så kræver det tid til at forberede sig på.

Tæppet så jeg til gengæld på en anden blog for noget tid siden og havde glemt indtil jeg så det her på din blog. Jeg kan godt lide mønstret og tænker, at den der 'frivillige' fremgangsmåde også er noget der kunne tiltale mig... ;) God dag og god bedring til jer.

 
Klokken 23. januar 2013 kl. 11.51 , Blogger Line sagde ...

Åh, ja den tid... Vi mangler den vist alle, men der er også tid, vi bare hellere ville have brugt på noget andet. God bedring til jer - jeg håber, du finder tiden til det hele :)

 
Klokken 23. januar 2013 kl. 13.46 , Blogger Maria Larsen sagde ...

Wauw! Jeg vidste slet ikke at du studerede.. Og jeg synes du var sej for, du er da ekstrem cool!
Men hvad med lille Virgil når du begynder i skole igen?
God bedring til alle mand!
Kh. Maria
www.mulles-oldekolle.blogspot.com

 
Klokken 23. januar 2013 kl. 15.01 , Blogger FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Rigtig god vind til Jer, Cecilie. Det kan I vist godt bruge.
Kh. Lene.

 
Klokken 23. januar 2013 kl. 19.27 , Blogger Christina sagde ...

Øv med sygdom. Der er SÅ mange der er syge ligenu. Lønsedler er gode MEGET gode, men jeg savner den frihed og tid man havde den gang man stadig var studerende. Men sådan kan man sige om alle sammenligninger. Der er gode ting og dårlige ting ved begge dele.

 
Klokken 24. januar 2013 kl. 18.47 , Anonymous hanne sagde ...

Hold da lige op med flotte ting du har lavet
Jeg vil meget gerne være en af de heldige til den fine bog
Og jeg ønsker bestemt at følge dig
har desværre ikke en blog
men min mail er
hanneflor@email.dk

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.25 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak søde du, og puha - jeg har da heldigvis min mand til at aflaste.. Vi er forhåbentlig igennem det værste nu, så det hele kan lysne lidt. Jeg har jo lovet mig selv, at 2013 skal blive et godt år:)

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.28 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg tror også, at den psykiske forberedelse er den største udfordring, for når det først er overstået, så kommer man jo som regel igennem smerterne nemmere, end man havde forudset.

Det er helt sikkert friheden i farver og sammensætning, der holder mig til ilden i tæppet. Og så er det nemt at lægge fra og tage frem igen.

Kh C

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.28 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak søde Line:)

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.31 , Blogger Cecilie sagde ...

Sej ved jeg nu ikke, men vedholdende er jeg ihvertfald. Jeg har kun eksamner på dette semester, så jeg er hjemme med Virgil, mens jeg læser op til de sidste fag... Og så går manden fra, som jeg skal skrive bachelor. Det går forhåbentlig op i en højere enhed:)

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.31 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak søde Lene ♥

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.34 , Blogger Cecilie sagde ...

Der er helt sikkert gode og dårlige ting ved begge dele, og jeg har virkelig nydt min frihed. Både til mig selv, men også at kunne tage en spontan fridag med prop, eller holde hende hjemme, når hun har været småsløj, men måske godt kunne have været afsted.
- Men efter så mange års studie, glæder jeg mig til at få kollegaer at sparre med og ikke mindst blive udfordret mentalt. Det kan man ikke sige, at en baby kan gøre:)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start